Zajímavost: Restaurace vypouští do kanalizace tuky, historické potrubí pod Čechovým mostem ukrývalo tuny nečistot
Šest tun nečistot včetně tuků museli odstranit pracovníci Pražských vodovodů a kanalizací při čištění shybky pod Čechovým mostem. Shybka byla zanesena v délce dvaceti metrů. Na osmi metrech vyplňovaly nánosy až 90 procent jejího profilu.
„Práce probíhaly od loňského podzimu do letošního února. Veškeré odstraňování tukových nánosů probíhalo ručně. Tuky se ze stěn odlamují a až následně jsou odsávány sacím vozem,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.
„Kanalizační síť pod centrem města trpí nedisciplinovaností majitelů restaurací, kteří hojně vypouštějí tuky a oleje přímo do kanalizace a nepoužívají tukové lapoly. Tuk v potrubí ztuhne a zanáší potrubí, což způsobuje jeho nižší průtočnost a v krajním případě i ucpání,“ vysvětlil Mrázek.
Shybka pod Čechovým mostem byla postavena v letech 1898 až 1901 a vznikla dříve než samotný most. Tvar jeho pilířů je přizpůsoben právě shybce, most je postavený tak, aby ji nezatěžoval a neničil.
Shybka je snížená část potrubí pro dopravu kapalin, jež funguje na principu spojených nádob. V praxi se asi nejčastěji setkáme s kanalizačními shybkami, které převádějí odpadní vody jedné strany vodního toku na druhý. Zřizuje se tedy v místě křížení stoky s řekou nebo potokem.
Shybka je tvořena vtokovým a výtokovým objektem na obou březích vodního toku a vlastní shybkou, která je uložena zpravidla na dně vodního toku a sestává z několika souběžně vedených potrubí.
Zdroj informací: https://www.prazskypatriot.cz/ve-shybce-pod-cechovym-mostem-se-skryvalo-sest-tun-necistot/
„Práce probíhaly od loňského podzimu do letošního února. Veškeré odstraňování tukových nánosů probíhalo ručně. Tuky se ze stěn odlamují a až následně jsou odsávány sacím vozem,“ informoval tiskový mluvčí společnosti Tomáš Mrázek.
„Kanalizační síť pod centrem města trpí nedisciplinovaností majitelů restaurací, kteří hojně vypouštějí tuky a oleje přímo do kanalizace a nepoužívají tukové lapoly. Tuk v potrubí ztuhne a zanáší potrubí, což způsobuje jeho nižší průtočnost a v krajním případě i ucpání,“ vysvětlil Mrázek.
Shybka pod Čechovým mostem byla postavena v letech 1898 až 1901 a vznikla dříve než samotný most. Tvar jeho pilířů je přizpůsoben právě shybce, most je postavený tak, aby ji nezatěžoval a neničil.
Shybka je snížená část potrubí pro dopravu kapalin, jež funguje na principu spojených nádob. V praxi se asi nejčastěji setkáme s kanalizačními shybkami, které převádějí odpadní vody jedné strany vodního toku na druhý. Zřizuje se tedy v místě křížení stoky s řekou nebo potokem.
Shybka je tvořena vtokovým a výtokovým objektem na obou březích vodního toku a vlastní shybkou, která je uložena zpravidla na dně vodního toku a sestává z několika souběžně vedených potrubí.
Zdroj informací: https://www.prazskypatriot.cz/ve-shybce-pod-cechovym-mostem-se-skryvalo-sest-tun-necistot/